سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه کباب تابه ای

نظر

طرز تهیه کباب تابه ای

از بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی، انواع کباب ها هستند. کباب دیگی یا کباب تابه ای از جمله این کباب ها، و غذای مخصوص و بسیار خوشمزه و پر طرفدار بین عشایر ایل سنگسری است که به طور سنتی آن را با آتش هیزم پخت می کردند.

یکی از مشکلات برخی از آپارتمانها تهیه و طبخ کباب است . وقتی که معمولاً کباب روی ذغال طبخ میشود خیلی خوشمزه تر است ولی در صورت عدم دسترسی به آن بهترین راه ،تهیه کباب دیگی ( کباب تابه ای ) است که خیلی هم پر طرفدار است.

 

مواد لازم برای کباب تابه ای

گوشت چرخ‌کرده مخلوط یا گوشت چرخکرده سینه مرغ: 500 گرم

پیاز: یک عدد متوسط رنده شده و آب گرفته شده

گوجه‌فرنگی: به تعداد دلخواه

فلفل سبز: به تعداد دلخواه

جعفری: خرد و ساطوری شده: 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زعفران دم کرده: به میزان دلخواه

سماق: به میزان دلخواه

کره: به میزان دلخواه

ادامه مطلب...


خواص روغن آرگان +عوارض آن

نظر

خواص روغن آرگان:30 فایده روغن آرگان برای پوست، مو، ناخن و سلامتی

روغن آرگان داخل یک میوه‌ی کوچک، با مغزی کوچک است و به حدی مغذی است که بزها برای خوردن آن از درخت بالا می روند! بومیان جنگل آرگان در مراکش برای نسل‌ها، روغن ارزشمند این مغزها را استخراج کرده‌اند، و از آن به عنوان یک مکمل غذایی، برای التیام زخم و تسکین راش پوستی و تغذیه‌ی پوست و مو، استفاده کرده‌اند. این درختان که به آرامی رشد می‌کنند به قدری مورد تکریم هستند که در سال 1998 جنگل آرگان توسط یونسکو به عنوان یکی از ذخایر بیوسفر (زیست‌کره) به رسمیت شناخته شد. روغن آرگان در زبان عربی زیت الارکان، یا زیت الارجان خوانده می شود. درواقع ارکان یا ارجان در انگلیسی به آرگان تبدیل شده است و از آن جا بدون تغییر به فارسی راه یافته است. در این نوشتار با مهم ترین خواص روغن آرگان برای پوست، مو، ناخن، سلامتی . درمان آشنا خواهید شد.

 

ادامه مطلب...


روش های فوری برای درمان و تسکین دندان درد

نظر

دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟

وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ آنچه در این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب...


طرز تهیه سس مایونز خانگی

نظر

سس مایونز:

این روزها سس مایونز (Mayonnaise) در انواع و اقسام رژیمی، پرچرب، طعم‌دار و ... در بازار به وفور یافت می‌شوند و کم‌تر کسی به سراغ درست‌کردن سس مایونز خانگی می‌رود اما شاید افرادی نیز باشند که دلشان بخواهد سس مایونز خانگی با درصد چربی و ادویه‌جات دل‌خواه خود درست کنند و یا کمتر از مواد نگه‌دارنده صنعتی استفاده نمایند. به همین جهت، این بار طرز تهیه سس مایونز خانگی خوشمزه را برای شما آماده کردیم تا در نهایت از یک سس سالم و خوشمزه خانگی لذت ببرید.

به یاد داشته باشید که درست‌کردن سس مایونز کار راحتی نیست و اگر هر یک از مواد اولیه یا مقادیر ذکر شده در اینجا را تغییر دهید یا طبق دستور عمل نکنید، به هیچ‌وجه به نتیجه مطلوب نمی‌رسید و چه بسا به جای یک ظرف سس مایونز خانگی باکیفیت به یک کاسه روغن طعم‌دار برسید‍!

با عموکاری همراه باشید

ادامه مطلب...


با این رنگ ها چاق یا لاغر شوید

نظر

ما در این مطلب قصد داریم برای شما عزیزان به بررسی نکاتی پیرامون تاثیر رنگ ها بر اشتها و یا کور کردن اشتهای افراد و چاقی و لاغری بپردازیم در ادامه همراه ما باشید
جالب است بدانید ثابت شده است که رنگ ها تاثیر زیادی بر ایجاد اشتها و یا کم اشتها شدن دارد زیرا ناخوداگاه رنگهایی هستند که بر افزایش اشتها تاثیر می گذارند یکی از این رنگ ها رنگ قرمز است بیشتر اغذیه فروشی ها با علم بر این مساله رنگ قرمز را انتخاب می کنند.

ادامه مطلب...