سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سس مایونز خانگی

نظر

سس مایونز:

این روزها سس مایونز (Mayonnaise) در انواع و اقسام رژیمی، پرچرب، طعم‌دار و ... در بازار به وفور یافت می‌شوند و کم‌تر کسی به سراغ درست‌کردن سس مایونز خانگی می‌رود اما شاید افرادی نیز باشند که دلشان بخواهد سس مایونز خانگی با درصد چربی و ادویه‌جات دل‌خواه خود درست کنند و یا کمتر از مواد نگه‌دارنده صنعتی استفاده نمایند. به همین جهت، این بار طرز تهیه سس مایونز خانگی خوشمزه را برای شما آماده کردیم تا در نهایت از یک سس سالم و خوشمزه خانگی لذت ببرید.

به یاد داشته باشید که درست‌کردن سس مایونز کار راحتی نیست و اگر هر یک از مواد اولیه یا مقادیر ذکر شده در اینجا را تغییر دهید یا طبق دستور عمل نکنید، به هیچ‌وجه به نتیجه مطلوب نمی‌رسید و چه بسا به جای یک ظرف سس مایونز خانگی باکیفیت به یک کاسه روغن طعم‌دار برسید‍!

با عموکاری همراه باشید

 

مواد لازم برای سس مایونز

زرده تخم مرغ 2 عدد

روغن زیتون2 لیوان

پودر خردل 1 قاشق چایخوری

سرکه 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو 4 قاشق چایخوری

شکر 1 قاشق چایخوری

فلفل سفید 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه سس مایونز:

تخم مرغ را در دستگاه میکسر ریخته و خوب هم بزنید تا زرده و سفیده آن با هم یکدست شوند. درجه چرخش دستگاه را کم کنید و روغن را کم کم به تخم مرغ اضافه کنید و و خوب هم بزنید.

ترکیب بدست آمده باید شبیه ماست چکیده باشد.بعد در چند مرحله ، به آرامی و یواش یواش  چند قطره سرکه به مخلوط اضافه کنید و بگذارید تا با هم مخلوط شوند.

این کار را تا جایی ادامه دهید که سس به غلظت دلخواه برسد.بعد از این مرحله نمک ، پودر خردل ، فلفل و شکر را به بقیه مواد سس اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا سس مایونز شما آماده شود.

دلیل بریدن سس مایونز

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود سس مایونز خانگی خراب شود اینست که سس می بُرد. مهم ترین دلیلی که ممکن است سس شما ببرد و خراب شود اضافه کردن روغن به صورت یکجا است. حتما روغن را به صورت قطره قطره به مواد سس اضافه کنید.

دلیل زرد شدن سس مایونز

شاید در خیلی از مواقع رنگ سس مایونز شما به زردی بزند. مهم ترین دلیل این مسئله استفاده از تخم مرغ هایی است که زرده های خیلی پر رنگی دارند. دلیلی دیگر هم وجود دارد ، اگر در مرحله اول زرده تخم مرغ را به خوبی نزده باشید ، سس شما کمی زرد رنگ خواهد شد.

در مرحله آخر می توانید انواع ادویه و سبزیجات معطر دلخواه و مورد علاقه تان را به ترکیب سس اضافه نمایید. از این سس می توانید برای انواع ساندویچ و سالاد استفاده کنید.

بهتر است این را در نظر داشته باشید که این سس مایونز خانگی کاملا سالم و بهداشتی است و یکی از مهمترین تفاوت آن با سس های کارخانه ای نبود مواد نگهدارنده و افزودنی است. به همین دلیل است که مدت زمان استفاده از آن کوتاه می باشد.

همچنین بخوانید :

مثل آب خوردن جوش زیرپوستی را درمان کنید

خواص روغن آرگان

منتخب جملات قصار چارلی چاپلین

تاریخچه فال تاروت

طرز تهیه کباب تابه ای

 

منبع : amokari